Hva vi tilbyr
Prosess og konsulenttjenester - "F.E.I.L"
Vi har verktøyene som sikrer "riktig" start på en endringsprosess.
- Vi kartlegger og måler gode arbeidsvaner (beste praksis) i din virksomhet, basert på fakta og viten om hva de beste lederne eller selgerne i din virksomhet gjør.
- Vi tilbyr etablerer systemer for å dele gode arbeidsvaner (beste praksis) på tvers av avdelingene i din virksomhet.
- Vi bidrar med å definere tydelige lederroller slik at ledere i større grad kan være trenere og coacher for sine medarbeidere (f.eks. regionsjef-, distriktsjef-, salgssjef- eller avdelingslederrollen).
- Vi planlegger og gjennomfører treningssamlinger i tett samarbeid med lederne i din virksomhet.
- Vi følger opp og coacher de lokale lederne mellom samlingene med jevne mellomrom.
Verktøy - nettbasert styringssystem for ledere og andre nøkkelpersoner..
1. Nettbasert trenings- og oppfølgingsverktøy som gir den ansatte og lederen:
- fokus på de viktigste aktivitetene for varig endring i en prosess
- evaluering av egen innsats
- mål for videre arbeid
- støtte fra nærmeste leder om ønskelig
2. Fakta- og nettbasert tilbakemelding:
- kundeundersøkelser
- beste praksis oppfølging
- lederevaluering
- teamevaluering
- intern- og medarbeiderundersøkelser
Lederutvikling - måling og utvikling av egen lederstil
- kartlegging av lederstil (lederundersøkelse) - ut fra forskning på hva som kjennetegner de mest effektive lederne
- utvikling av egen lederstil - ut fra egne styrker og ut fra retninger som lederen kan jobbe mot for å bli en mer effektiv leder
Vi tilbyr også behovsdrevet kompetanseutvikling og som en konsekvens av målsetningen om varige forbedringer
- coaching og mentoring av ledere eller lederteam
- lederseminar om effektive lederstiler
- kurs i motivasjon, prestasjon & trivsel
- coaching trening (introduksjon i praktiske coachingmetoder og coachende væremåte)
- foredrag knyttet til varig prestasjonsforbedring, kulturendring og mersalg
- teambyggende aktiviteter, f.eks. aktivitetsdag med fokus på å skape en unik fellesopplevelse